söndag 5 april 2009

Det går spöken i elektriciteten


När jag nu vaknade (6 timmar ändå!) och skulle gå upp så hände det igen. Man tänder sin lampa i god tro och *paff*, den sprakar till och dör. Nå, detta händer väl alla, men jag funderar på om det inte är något med mig som stör elspökena. I min nuvaranade lägenhet händer det minst en eller två gånger i månaden, till och med lågenergilampor som ska hålla tills jag dör smäller! Likadant var det i förra lägenheten och i Växjö för många år sedan. Jag måste ha retat elgudarna. Jag misstänker att jag kan lura dem om jag bor i en möblerad lägenhet och maskerar min närvaro tillräckligt, det är det enda som funkat hittills. Inte ett spår av mig, men samtidigt kommer jag ju inte trivas då, och jag har hört att man inte ska böja sig för sådana här inkräktare. Blir lite skadad av alla ultrahögteknologiska spionserier också, tanken att någon hackat sig in i mitt elnät för att övervaka mig lurar runt hörnet..

2 kommentarer:

  1. Ja, i vågor är det riktigt jobbigt.. :P Man får dra fram gamla "detärbarapåfilm, detärbarapåfilm"-försvaret.

    SvaraRadera