måndag 6 april 2009

Köpas/Göras

Så, nu har jag precis kommit hem från affären. På vägen dit bestämde jag mig för att nu får det vara nog av att gå runt och agera fattig bara för att man är det. Jag har ändå minskat så mycket på mitt kostintag att det vore rent löjligt att inte unna sig lite, lite standard. Så jag köpte lite bättre grejer nu, en flaska olivolja från Grappolini som tydligen är tappad i vacuum eller något liknande, låter ju spännande, kaffe från någon pittoresk bergssluttning i Nicaragua, ekfatslagrad feta, kryddolja med soltorkade tomater och färska champinjoner. Till det kom det vanliga, ett par kilo äpplen (gudarnas föda) och andra grönsaker och blad till en sallad. Det ska bli spännande, till salladen ska jag också inviga min dadelbalsamvinäger som jag hade tänkt ge bort som present om inte mottagaren varit så konstig.

Kvar att köpa och göra:

Jag ska inhandla vin idag, hittar säkert något fint som jag kan ha att smutta på under påsken, något kul ska man väl ha när man måste tillbringa storhelgen helt alléna i en kall och trist stad. På senare tid har jag ju fått dille på att äta laxermedel, något som kanske kan vara svårt att relatera till. Men någonstans är det ju insidan som räknas och då vill man ju inte ha tarmar som närmast liknar en gammal kompost. Nej, här ska rensas och ut. Egentligen är jag ju som en och annan vet frälst av tanken på månatliga lavemang, men någonstans får jag för mig att det ändå är för kostsamt för mig i nuläget (någon som vet vad en tarmsköljning går på?). Så, tabletter får det bli!
Sedan är det ju som sagt terapin, det är lite konstigt för nu när jag har så mycket som egentligen behövs göras och så lite kraft att faktiskt slutföra dessa uppgifter så blir det en lätt tryckt stämning. Samtidigt känns det som ett totalt slöseri med tid att sitta och låtsaskbt:a, det är liksom inte vad varken jag eller min terapeut är bra på eller vad vi SKA pyssla med. När jag flyttar i sommar har vi bestämt att jag till en början istället för att skaffa en ny kontakt därnere ska kommunicera med henne via mail och telefon. Det känns bra. Sedan får man väl se om det håller, det vet man ju aldrig.

1 kommentar: